Ajour coaching
Cristine Hermans

Profiel van Cristine Hermans

Een korte schets van mijn loopbaan:

cristine-hermansIn 1974 gestart in het onderwijs en tot 2004 in verschillende vakken aan vmbo en havo/vwo lessen verzorgd. Daarna heb ik jarenlang op verschillende niveaus intern en extern gefunctioneerd. Als voorbeeld noem ik hier docent, mentor, vertrouwenspersoon, decaan, coach, supervisor, coördinator coachteam, opleider en projectleider.

Vanaf 2010 ben ik voor de helft werkzaam geweest aan het Blariacumcollege als coördinator van het professionaliseringsteam en als coach en supervisor van docenten, teamleiders en onderwijsondersteunend personeel. De andere helft van mijn baan bestaat uit werkzaamheden voor de OGVO academy en als coach/supervisor voor ziekteverzuim- en re-integratie trajecten van de 3 campussen. Dit laatste in overleg met P&O en alle betrokken partijen.

In februari 2010 ben ik een eigen bedrijfje gestart “ AJOUR coaching” en vanaf 1 november 2013 ben ik als zelfstandige werkzaam.

Wat vind ik belangrijk in mijn werk?

De missie van mijn bedrijf: “De sleutel tot verandering heb je binnen handbereik door op zoek te gaan naar datgene wat je met passie doet”.

  • Ik vind het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van personeel op alle niveaus door het vergroten van de zelfsturing van medewerkers.
  • Luisteren en aansluiten bij de intrinsieke motivatie van de collega is belangrijk om vervolgens samen tot resultaat te komen.
  • Commitment is een voorwaarde om te komen tot duurzame verandering en kwaliteitsverbetering om vervolgens gehoor te geven aan wat ervan je wordt gevraagd.

De kwaliteit van mijn werk probeer ik te waarborgen door in de trajecten altijd feedback te vragen op mijn functioneren. Tevens volg ik regelmatig scholingen en ben ik lid van een intervisiegroep. Ik ben geregistreerd bij de vereniging van supervisoren (LVSC) en de vereniging van coaches (ST!R).

Kwaliteiten.

Resultaatgericht werken met het zoeken naar een balans tussen de belangen van de coachee en de organisatiebelangen.

Mensgericht is voor mij belangrijk en dat betekent dat ik veiligheid bied voor de ontwikkeling en de onafhankelijkheid van degene die ik begeleid.

Ik ben erg praktisch van aard.

Wat kan ik voor teamleiders betekenen?

  • Ik kan ondersteuning bieden in je persoonlijke zoektocht naar jouw leiderschap.
  • Ook kan ik als spiegel functioneren en feedback geven in het durven en kunnen beoordelen van collega’s.
  • Het werken als teamcoach van teams en teamcoördinatoren is onderdeel van mijn werkzaamheden, deze ervaring gebruik ik in mijn werk.
  • Ik bied ondersteuning bij de voorbereiding van ontwikkelgesprekken en beoordelingsgesprekken en het voeren van deze gesprekken.
  • Ook heb ik ervaring in het werken als intervisor van intervisiegroepen. Ik kan scholing verzorgen op dit gebied en startende groepen in hun proces begeleiden .
  • Het inzetten van VIB (video-interactie-begeleiding) behoort tot de mogelijkheden. Dit instrument biedt een kader om de interactie tussen jou en de docent of je team systematisch te analyseren.

Profiel van Cristine Hermans

Een korte schets van mijn loopbaan:

cristine-hermansIn 1974 gestart in het onderwijs en tot 2004 in verschillende vakken aan vmbo en havo/vwo lessen verzorgd. Daarna heb ik jarenlang op verschillende niveaus intern en extern gefunctioneerd. Als voorbeeld noem ik hier docent, mentor, vertrouwenspersoon, decaan, coach, supervisor, coördinator coachteam, opleider en projectleider.

Vanaf 2010 ben ik voor de helft werkzaam geweest aan het Blariacumcollege als coördinator van het professionaliseringsteam en als coach en supervisor van docenten, teamleiders en onderwijsondersteunend personeel. De andere helft van mijn baan bestaat uit werkzaamheden voor de OGVO academy en als coach/supervisor voor ziekteverzuim- en re-integratie trajecten van de 3 campussen. Dit laatste in overleg met P&O en alle betrokken partijen.

In februari 2010 ben ik een eigen bedrijfje gestart “ AJOUR coaching” en vanaf 1 november 2013 ben ik als zelfstandige werkzaam.

Wat vind ik belangrijk in mijn werk?

De missie van mijn bedrijf: “De sleutel tot verandering heb je binnen handbereik door op zoek te gaan naar datgene wat je met passie doet”.

  • Ik vind het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van personeel op alle niveaus door het vergroten van de zelfsturing van medewerkers.
  • Luisteren en aansluiten bij de intrinsieke motivatie van de collega is belangrijk om vervolgens samen tot resultaat te komen.
  • Commitment is een voorwaarde om te komen tot duurzame verandering en kwaliteitsverbetering om vervolgens gehoor te geven aan wat ervan je wordt gevraagd.

De kwaliteit van mijn werk probeer ik te waarborgen door in de trajecten altijd feedback te vragen op mijn functioneren. Tevens volg ik regelmatig scholingen en ben ik lid van een intervisiegroep. Ik ben geregistreerd bij de vereniging van supervisoren (LVSC) en de vereniging van coaches (ST!R).

Kwaliteiten.

Resultaatgericht werken met het zoeken naar een balans tussen de belangen van de coachee en de organisatiebelangen.

Mensgericht is voor mij belangrijk en dat betekent dat ik veiligheid bied voor de ontwikkeling en de onafhankelijkheid van degene die ik begeleid.

Ik ben erg praktisch van aard.

Wat kan ik voor teamleiders betekenen?

  • Ik kan ondersteuning bieden in je persoonlijke zoektocht naar jouw leiderschap.
  • Ook kan ik als spiegel functioneren en feedback geven in het durven en kunnen beoordelen van collega’s.
  • Het werken als teamcoach van teams en teamcoördinatoren is onderdeel van mijn werkzaamheden, deze ervaring gebruik ik in mijn werk.
  • Ik bied ondersteuning bij de voorbereiding van ontwikkelgesprekken en beoordelingsgesprekken en het voeren van deze gesprekken.
  • Ook heb ik ervaring in het werken als intervisor van intervisiegroepen. Ik kan scholing verzorgen op dit gebied en startende groepen in hun proces begeleiden .
  • Het inzetten van VIB (video-interactie-begeleiding) behoort tot de mogelijkheden. Dit instrument biedt een kader om de interactie tussen jou en de docent of je team systematisch te analyseren.